lördag 19 februari 2011

Efter en vecka i Gysinge


Efter en vecka på PROs folkhögskola i Gysinge är jag ganska trött. Det var som vanligt en underbar kurs med väldigt engagerade deltagare. Trevliga också, så de flesta kvällarna blev alltför sena. Det var PRO-distriktens informationsansvariga som var på kurs, delvis tillsammans med hemsidesansvariga.

Om man någon gång får idétorka är det en jättebra idé att bjuda ihop dessa personer till ett grupparbete. Vi var lite oroliga i förväg, ifall vi hade anslagit för mycket tid till onsdagens övning. Men så mycket engagemang och kreativa idéer på så kort tid var det länge sedan jag såg. Ändå hade de flesta också tid att besöka Färnebofjärdens nationalparks Naturum som ligger precis intill skolan.

Studiebesöket på Gefle Dagblad var också mycket trevligt. Ett stort tack till Maria Brander och Karin Bergkvist som iofs säkert inte läser detta.

För den som inte sett hela Barbros och Tages rapport kommer här en länk. Viveka skrev också. Och jag noterar att lite PSA-kampanjrester finns kvar här och var i cyberspace.

Väl hemma blev det soffläge eftersom lilltjejen har 39 graders feber och vägrar släppa mamma mer än 10 meter ifrån sig. Men det funkar ju att skriva dator ändå. Killarna håller på att "fixa rummet" åt sjuåringen så dem har jag knappt sett av.

Den riktigt detaljvise ser kanske att bilden inte är från februari utan från december eftersom det finns adventsljusstakar i fönstren. Men jag hann inte fota så mycket nu, så denna får duga ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar