onsdag 9 februari 2011

Dum av internet?

Läste ett inlägg i NSD om att man blir korkad av Internet. Länk till artikeln
Lite ligger det i det. Det är så lätt att hitta information att det blir onödigt att lägga saker på minnet.
Men mitt personliga urlakade minne kan ju också bero på andra saker än att jag surfar för mycket. Personliga empiriska erfarenheter är inte alltid allmängiltiga.
Det finns i alla fall möjligheter att bli smartare. Genom facebook lockades jag idag att läsa ovanstående artikel i Norrländska socialdemokraten och för några dagar sedan läste jag en annan artikel om revolterna i Egypten från New York Times som en annan vän hade länkat till. Inte prenumererar jag på någon av de tidningarna och även om jag gillar biblioteket så sitter jag ganska sällan där och läser. Nu har jag alltihop i nallen, och känner mig glad.
Att jag stavar sämre än vanligt beror inte på internet utan på ett gips. Jag tror jag hittade alla korrfelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar