torsdag 23 september 2010

På tåget igen

Jag gillar tåg. Nu är jag på väg till Sävsjö för att träffa ett gäng entusiaster som vill bli bättre på information. Det är alltid spännande med dessa möten. Vad önskar de sig, vad kan jag bidra med?
Turen går därefter vidare till Skåne, eftersom jag var bjuden på fest med anledning av att det är 30 år sedan jag slutade grundskolan. Jag anmälde mig, av något skäl, men jag går nog inte på festen. Det senaste beskedet är att det bara är två i klassen som är anmälda. Festen blir av ändå eftersom alla "niorna" på skolan är bjudna. Att få ut en lista på vilka som kommer verkar dock inte så lätt från festföretaget, jag har skrivit till dem flera gånger, och jag har ingen lust att gå på fest under de förutsättningarna.
Lite synd om min f.d. klasskompis som blir ensam, jag kanske borde ringa honom och fråga om vi inte kan träffas hemma hos honom istället ;-). Nej skämt åsido, han klarar sig nog bra utan mig, vi har inte frågat efter varandra de senaste 30 åren.
Jag gillar klassträffar som idé, men har aldrig varit på någon, förutom återföreningen av trädgårdsklassen som vi hade något år efter att vi slutat.
Synd att det inte blir någon nu heller.
Men tågbiljetten är bokad som den är så jag passar på att åka ner och krama mina släktingar lite. Kanske kan jag boka om hemfärden så jag hinner krama min barn också under helgen.

1 kommentar:

  1. Tack för att du kom och kramade mig när jag behövde det! Kusin Vitamin

    SvaraRadera