torsdag 7 juli 2011

På jakt efter uppkoppling

Sitter just nu i presscentret för Almedalsveckan och passar på att uppdatera bloggen. Visby vecka 27 är inget bra ställe för internetberoende. Mitt förnämliga mobila bredband funkar bara på nätterna, och bibliotekets nät också ständigt överbelastat. I stugan där jag har min nattliga tillflykt skulle det enligt annonsen finnas bredband, men tyvärr verkar antennen vara svårinställd, enligt husägaren som annars är en mycket trevlig man.

Så sitter den moderna människan isolerad och utan omvärldskontakt, i detta vimmelsällskap som Almedalsveckan utgör. Tur i alla fall att man har en mobiltelefon med internet. Jo, man kan ju umgås IRL naturligtvis, men det är ju ändå inte riktigt det samma...

Något om Visbyveckan då innan den tar slut.

Jag har träffat omsorgsroboten giraffen. Läs mer om den på PROs webbplats där du även kan se en film på den. Jag har hört Reinfeldts märkliga tal som avslutades med en antydan om att den politiska striden skulle handla om uteserveringars vara eller inte vara. Länk till DN-artikel om det. Johan Sjölander skrev fyndigt om talet. Jag har varit på akuten med ett av barnen som dock inte vill att jag skriver om honom på bloggen, så nog om det. Fått jordgubbar av kommunalarbetareförbundet och många intressanta samtal med olika människor. Lyssnat på Anna Hedborg och Thomas Eneroth som diskuterade pensionssystemet. Fått höra en stor mängd synpunkter på välfärdens finansiering i framtiden, på olika seminarier. Hört en massa bra musik, både på gatorna och från Almedalsscenen.

Jo, nog är det värt att åka till Almedalen, även om det är lite ansträngande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar