söndag 2 januari 2011

Nyårsönskan

Nytt år. Några löften har jag inte avgivit, jag gillar inte riktigt idén om behovet av löften. Men lite nyårsönskningar kanske vore på sin plats. Mer kärlek i världen och mer respekt för människor, djur och natur. Jag ska försöka bidra till dessa mål.
Cigarrerna behöver jag inte röka upp så snabbt i år, fick nämligen en liten humidor i julklapp så att de håller sig bättre. Var iofs ingen storkonsument 2010 heller.
Gav mig tid att underteckna Help Ages namninsamlingar nu under ledigheten. Hoppas att fler gör det. De handlar om äldres rättigheter, kamp mot åldersdiskriminering samt att äldres behov ska tas upp i EUs biståndsstrategi.
Länk till Help Ages webbplats>>
Att ta med de äldre i strategin för fattigdomsbekämpning och utvecklingsarbetet är till fördel även för barnen, eftersom många äldre personer i fattiga länder tar hand om barn då föräldrarna av olika skäl inte har möjlighet till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar