måndag 12 september 2011

Medial rådgivare

Idag höll jag en miniföreläsning om "Facebook, sociala medier, e-post, bloggar - så funkar det". Inför detta skaffade jag en g-mailadress, tänkte att det kan vara bra att veta hur man gör om det faller mig in att tala om det.

Inte så smart. För när jag skulle visa den här bloggen inifrån så kom jag inte in. Google hade bytt mitt lösenord, till nya g-mailens.

Vid sådana tillfällen är det bara att se glad ut, och prata om något annat. Det var ju inga problem för tiden var ändå alldeles för kort. Bara facebook tog halva.

Men när man sedan kommer hem måste man allvarligt överväga att byta jobb. Kan inte ens visa sin egen blogg inifrån!

Så jag gick in på Platsbanken och tänkte att det kanske finns något för överåriga lösenordsanalfabeter. Och hej - Vattenfall söker en kommunikatör som ska vara "medial rådgivare". Som klippt och skuret för mig.

Jag har ju inte berättat så mycket här om mina mediala förmågor, men ni skulle bara ana... Fast ni kanske redan har anat förresten - häxan i mig kan vara ganska påtaglig ibland.

En sak kan jag avslöja om framtiden, specifikt för er tålmodiga följeslagare: Om mindre än en timme sover båda mina barn. Huruvida jag då kommer att vara vaken eller ej avslöjar jag däremot inte. På det stora hela brukar jag försöka hålla framtiden hemlig. Det blir roligare så.

P.S. Ärligt talat är jag ingen lösenordsanalfabet, för er som nu vädrar möjligheter när ni läser detta. Men tanken att g-mail skulle kunna byta mitt lösenord till bloggen slog mig inte förrän hemma i fåtöljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar