måndag 28 mars 2011

Barnvakt som står ut med röra

Idag läser jag i SVD att den optimala barnvakten ska ha pärlor i öronen och säga "toppen".
Min optimala barnvakt är en hårdrockare som uppskattas av barnen och står ut med att det är lite rörigt hemma. Jag behöver inte känna att jag måste städa för att anlita honom och det är skönt.
Idag hade han lagat pizza åt barnen medan jag satt och lyssnade på ett föredrag om Folksams varumärkesarbete. När jag kom hem var de tandborstade och pyjamasklädda.
Bättre kan det väl inte bli.
Svd skriver också i ett avslöjande reportage att Rut mest utnyttjas av rika och sammanboende. Vilken överraskning!
Moderaten Henrik von Sydow (M), ordförande i skatteutskottet, tycker det är helt rimligt att skattepengarna går till dem som "bäst behöver":
"Det är där som behovet möjligen är störst, det är där som vardagspusslet har minst marginaler. Det finns ett större behov eftersom den stora bristvaran är tid." säger han till SVD. Han medger att ensamstående har tidsbrist också men han tror den är större för sammanboende.
Maud Olofsson håller inte med och det gör inte jag heller.
Vill du se vad Folksam håller på med så börja med deras känslobarometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar